tirsdag 5. april 2011

Design ditt eget mønster












Mange foretrekker sikkert blyant og ruteark,
men for oss dataslaver har jeg funnet to smarte, søte
små programmer for design av maskediagram, som
egner seg perfekt for norske strikkemønstre!
Det ene er KG-Chart for Cross Stitch -
av den japanske softwaredesigneren Keiji Ikuta.
Dette kan du laste ned og bruke helt gratis!
Det andre er islandske KnitBird - spesielt utviklet
for design av strikkemønster. Det passer både Mac,
Window og Linux - for bare $30. Min favoritt ♥ !

Jeg tegnet denne rosen av en gammel 
vante som jeg fant på loftet etter farmor 
(: Klikk for større bilde :)

10 kommentarer:

  1. Oj, stilig! Dette må prøves

    SvarSlett
  2. heisann : ) supert at du var innom så fant jeg din blogg : )) har vært på jakt etter etter program slik at jeg fikk tegnet av.. nå går jeg rundt med ruteark i veska : )) skal prøve å se om det fungerer på Mac..

    ha en finfin kveld : ))

    SvarSlett
  3. Så bra :)
    Håper det funker på eplemaskiner...
    Hvis ikke håper jeg han lager en Mac-versjon også !

    SvarSlett
  4. : )) takk for den : ))

    ha en fin dag : )

    SvarSlett
  5. Nydelige votter og veldig fine bilder!
    Det ligger en hilsen til deg i bloggen min!
    Ha en fin påske!
    Klem, Anita ;)

    SvarSlett
  6. 1000 Takk!
    Det var koselig :)

    SvarSlett
  7. Jeg klarer ikke aktivere knitBird. Noen som har samme problem? Har kjøpt programmet, men trenger en produktkode for å aktivere. Hvordan får jeg den...? Berit

    SvarSlett
  8. Hei! Har du fått aktivert? Hvis ikke, ta kontakt med han som har laget programmet, Trausti Dagson. Han er veldig grei og hjelpsom og ordner dette raskt: support@knitbird.com

    SvarSlett
  9. Hei!
    Har nettopp bestilt dette programmet, men jeg må tydeligvis ha noe annet program sammen med dette for å få åpnet det. Vet du hva jeg evt. trenger?

    Håper du kan hjelpe meg.
    mvh
    Gunn Monica

    SvarSlett
  10. Man skal downloade Adobe Air for at åbne programmet, håber det er nok hjælp ;o)

    SvarSlett