mandag 27. mai 2013


Reversibel flettehals i mykeste bomull
Garn: Rauma Pt Helårsgarn - 100 % bomull.
Pinne: 5 mm. La opp 32 masker: 7 + 7 masker rillestrikk,
på hver side av fletten som går over 18 masker.
Trikset er å strikke maskene annenhver rett og vrang i fletten.
Bare rett-maskene avtegnes i fletten, og maskene må derfor bestå av partall! Da blir fletten lik på begge sider :) Jeg brukte 2,5 nøster - på en hals-"ring" med 124 cm i omkrets.
Komplett mønster med maske-diagram finner du ravelry og etsy.

4 kommentarer:

  1. Så smart!
    Denne må jeg strikke.
    Og for meg som ikke klarer ull mot huden blir den perfekt både sommer som vinter.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett
  2. :) det Rauma-garnet er utrolig mykt og deilig...
    tror jeg vil strikke en genser med det også snart :)

    SvarSlett
  3. Oj, så utrolig fin! Det er jo den samme fletten jeg strikket til brudekjolen min - men den er ikke lik på baksiden.. Denne må nok prøves ut:-) Husker jeg sleit lenge før jeg knakk koden med den fletta;-)

    SvarSlett