fredag 23. oktober 2015



DRØMMEVEV ~ kurvstrikket høstjakke ♥ ♥ 

Endelig ble den ferdig, jakken jeg har jobbet med siden i sommer!
Jakken er kurvstrikket, fram og tilbake, og har et flettet bånd langs kanten.
Den gamle strikketeknikken er basert på ulike tall, slik at én maske kontinuerlig forskyves.
Dette gir et utrolig vakkert vevet mønster, som fra et gammelt eventyr...

Jeg strikket med to tråder mykt alpakkagarn, for mer fargespill og struktur.

Str. M og L - begge «oversized»
Full vidde *: 123 cm (M) - 134 cm (L)
Full Lengde: 63 cm (M) - 67 cm (L)
Ermlengde: 38 (M) - 35 (L) cm

Jakken er veldig romslig i størrelsen!
Litt sånn poncho-aktig :)

Mønsteret finnes her.



Modell: Henriette F.

10 kommentarer:

  1. Dette var en utrolig flott jakke! Så flink du er! Kanskje jeg skal gi meg i kast med denne etterhvert:-) Har bare en del prosjekter i køen enda;-)

    SvarSlett
  2. En kjempeflott jakke du har designet.
    Jeg laget SELMA-jakka i fjor sommer, og strikket fire av den. Ligger også som gratisoppskrift hos meg :)
    Fint å kunne dele med andre, når man blir fornøyd med noe.
    Ønsker deg god helg.

    SvarSlett
  3. Nyyydelig jakke, både teknikken og modellen:)

    SvarSlett
  4. Hei Kathrine,

    Du lager så mange flotte ting. Jeg jobber bla. som design-spotter hos Woolspire og vil gjerne komme i kontakt med deg - kan du sende meg en email på heidi@woolspire.com ?

    mvh
    Heidi

    SvarSlett
  5. Nydelig jakke! kan jeg spørre hvilke farge av hexa og tynn alpakka du har brukt til denne?

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett